Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

söndag 15 maj 2016

Det var bättre förr och vi banaldansar och vi kanske bara lever en gång...

Godkväll!

Man får försöka njuta ibland också och ha det så bra man bara kan...

Alltså. Det här med att jobba heltid. Ha femhundra prydliga och förhoppningsvis någorlunda artiga och hela och rena ungar. Vara med i allt och överallt. Ständigt det där dåliga samvetegnaget att man inte orkar upp i ottan och springa träningsrundor i arla morgonsol. Att man inte hinner damma hela huset som ser ut som om Londondimman har intagit det. Att man borde ta och tvätta tjugotre lakan och påslakan på studs och att man förbannar att majsolen har gömt sig någonstans. Att det bara typ regnar nu hux flux. Och att man håller på att frysa ihjäl. Att man bara ligger som ett kraschat paket och snoozar sjuttio gånger och tänker att det nog är high tajm att gå upp snart. Snart. Om en liten stund. Bara en liten. Kollar lite snabbt på insta. Har det hänt något på fejjan? Men guu, har inte hunnit kollat på insta på flera dagar!!! Mina kompisar kommer tro att jag gör värsta dissen!!

Ska kolla. Bara göra inköpslistor först. Frosta av frysen. Skriva klart den där boken. Herreguuu!!! När kom de där rynkorna!?! Är det inte hög tid att måla om huset också? Inte har vi hunnit tagit upp alla höstlöv heller. Elakt virvlar de runt där ute i retfulla majvindar. Rensa ut garderoberna. Florpan kan nog inte ha stl 86 längre. Måste nog köpa ett gymkort i alla fall. Kanske hinner smita iväg på ett pass någon gång. Varför ligger det en miljon papper på köksbänken?!? När man vill ha en en köksbänk som i en försäljningsannons! Herreguu, vem har smulat Digestivekex i hela huset?!? Varför ser det ut som en krigszon i Bellevuehuset?!? Jaha, är dammsugarpåsen full? Är det sophämtning i morgon? Vi måste rita klart det där huset också. Och tapetsera om. Lite mycket på jobbet nu också. Fast det skulle vara gott med en kaka. Tror jag bakar en. Har du fyllt i den där lappen? En gympapåse med blöta handdukar kan inte ligga flera dagar på en glasveranda, den börjar lukta!! Herreguuu, jag har fått päls på benen!! Visst hade någon en tandläkartid i morgon? Känner på mig att jag glömt något? Skulle förresten vara mysigt att åka någonstans. Undrar om vi kan peta in det någonstans? Fast man får väl bada i vassen i år igen.

 Jorå. Fnular på att det där förbannade evighetslånga samvetsgnaget gör nog bara otyg och fördärvar oss och är obra och onyttigt och gräver sig in och äter upp en inifrån eftersom man inte hinner slash orkar vara den där perfekta. När dygnets timmar inte räcker till. När livet tjurrusar som ett frustande ånglok. Nä. Man ska bara tänka. Man kanske bara lever en gång. Man vet ju liksom inte. Man ska ha så himla roligt och najs man kan ha och bara ta tillvara på de där små ögonblicken som bjuds. Bara hoppa på tåget.

Så vi liksom bara struntar i det. Snoozar vidare. Äter supergoda hamburgare från gårdagen istället för söndagsmiddag. Ligger halva dan i soffan. Sätter på banala låtar. Skiter i att vara pretentiös. Skiter i att man inte ser ut som tjugofem längre. I de där rynkorna. I allt som borde göras. I alla fall idag. För nu. 

Och jag har två friska ben. So far. Så vi banaldansar runt på vardagsrumsgolvet och kryssar mellan dammråttor och Digestivesmulor och försöker se varandra i Londondimman. Greppar tag i Floriskorven. Kramar så hårt jag törs. Drar in den där doften av vanilj och hallonbåtar. Och tänker att man kanske bara lever en gång.

Man vet ju liksom inte.

Men det är frågan om.

Om det inte var bättre förr.




Kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du skriver så träffande. Ta vara på tiden, själv har jag gått ner i tid och det är det bästa jag gjort 70 %, visst mindre i plånkan men mkt mer kvalite i livet med min fam :) Så valde jag och ja visst blir nog mindre i pension också en dag.om man levet!...men vem bryr sig, det är nu jag vill ta vara på livet....Kram Nilla

Prinsessorna på Bellevue sa...

Guu så klokt!!! Ja, vem bryr sig... Familjen är ju det absolut det viktigaste. Jag har också mina funderingar...
Pengar är verkligen inte allt...

Varmaste kramen till dig!!! <3 <3 <3
Petronella