Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

torsdag 18 februari 2016

Och så är man plötsligen i morotskakehimlen...

Godkväll!


Inte för att jag ville. Inte för att jag orkade. Pallade. Mäktade med. Hade den minsta kraft. Kunde förmå mig. Nej, absolut inte. Aldrig i livet. Inte en chans.

Utan endast och bara för att man ibland är av nöden tvungen. När det är helt ofrånkomligt. Finns inget annat. När hela kroppen skriker och bedjar och ber och väser att den måste ha. Något annat går inte. Just nu och på studs. Bums och direkt.

Morotskaka give me.

Och från någonstans. Fråga mig inte var. Så kommer den där mikromusten. Den där yttepyttekakbakarstyrkan. Där armarna rör sig och vevar och slevar fast huvudet är någon annan stans. Typ har somnat för länge sedan. Så står man där. Sent en kväll. Bara för att man måste. Bakar dubbel sats. Såklart.

Mitt i veckan.

Och så är man plötsligen i morotskakehimlen.

Och har ingen aning om hur det gick till.


Kram

2 kommentarer:

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Den himlen är är inte dum den :)
Morotskaka, gud så gott och din ser verkligen supersmaskig ut :)
Hoppas allt är bra med dig och att du får en riktigt mysig fredagskväll!
Stor kram
Jessica

Prinsessorna på Bellevue sa...

Nej, Jessica!!! Hahaha! Tack rara du, allt bara bra och hoppas detsamma med dig! :)
Ha en mysig bästadageniveckan du med!!! <3 <3 <3

Kram
Petronella