Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

fredag 12 februari 2016

De mjukaste öron som finns...

Godkväll!


Och den där fredagsmamman är lite matt och blekaktig och en smula loj och har intagit en horisontell och skön viloställning och den lilla uppmuntringskorven svingar vant upp den illcerisa gitarren upp på späda fyraårsaxlar och drar små fingrar på de mjuka strängarna och stämmer i för full hals:

"Jag tog en kula för dig, och fick en smula tillbaks.
För dig ska jag, göra det tusen gånger om.
Jag har givit dig allt, och jag har ingenting kvar.
För dig ska jag, göra det tusen gånger om."

Sedan slänger hon gitarren på hullerombullertäckena och vevar ut med armarna så långt det går och hojtar:

- Så här mycket älskar jag dig!

Och mamman som haft en sisådärvecka slänger sig upp på veka tuggummiben och fångar den där gokorven som doftar svagt av centerchoklad och viskar tillbaka i de mjukaste öron.

I de mjukaste öron som finns.



Kram

Inga kommentarer: