Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

söndag 12 juli 2015

Man fattar det nu. Man blir max trettiotvå...

Godkväll!

Typ tjugofem...

Först så är man liten. Sedan blir man stor. Och däremellan är man liksom varken eller. Jätteförvirrande. Och så blir man typ tjugofem. Eller trettiotvå. Sedan är det slut. Då är man klar. Och det som kommer efter det är liksom bara en fortsättning. För man blir inte äldre. Inuti.

Och det är det man förstår nu.

Man blir max trettiotvå. Sedan susar det bara på. Man kanske bara lägger på lite mer klokhet under åren. Lite mer sans. Lite mer självkänsla. Och lite mer att man inte bryr sig. Vad andra tycker.

Och det är därför det är så förtvivlat svårt att fatta när man fyller år till exempel. Den där siffran känns ju bara helt främmande. Känns märkligt. För nyss var man ju liten. Cyklade bockstyrecykel och gjorde skitstora päronbuggsbubblor och var jätteosäker. Och brydde sig supermycket vad andra tyckte. Var helt säker och övertygad om att ingen annan människa på jorden skulle kunna tycka om en. 

Lyssnade på Uggla och tänkte att livet var slut vid tjugofem.

Men nu fattar man.

Man blir max trettiotvå.

Inuti.

Och ljuset har liksom gått upp. Och man inser plötsligt att på ålderdomshemmen sitter det en hoper trettiotvååringar som tycker att det suger fett. 

Man fattar det nu.


Kram

8 kommentarer:

Familjeniguildford sa...

Så sant!

Änglarna finns sa...

Hej!
Underbart inlägg ( som alltid) och det stämmer ju så bra! Kunde inte låta bli att fnissa lite, när jag läste dom sista orden! För så brukar jag och mina vänner också säga! Sen brukar vi tillägga...att vi skall inte sitta där och ångra någonting som vi inte gjorde!! Ha nu en fortsatt härlig dag! Kram Annika

Prinsessorna på Bellevue sa...

Eller hur... Melanie <3

Kram
Petronella

Prinsessorna på Bellevue sa...

Hahaha! Ja, precis såå är det! Men det är bara siffror, eller hur... ;) Klart vi ska sitta på hemmet och stimma och dryga och flabba och lyssna på Depeche och parta och dansa och vi ska bara vräka i oss massor med god mat och ingen där kommer att deffa utan alla bara moffar och vi ska ha suuuuuuperkuuul!!! :)

Kram
Petronella

VillaVisheten sa...

Men så sant!! Ja jag blev vist bara 27 tror jag;) Återigen Grattis (i efterskott)!!
Kramar Lina

Prinsessorna på Bellevue sa...

Visst är det sant, Lina... ;) Tusen tusen tack!!! :)

Kraam
Petronella

Bosse Lidén sa...

Tänk att du är hela sex år äldre än vad jag är som alltid är 26. Eller 26 plus ibland. Det är skönt och tacksamt, när man kan flytta åldersgränser. Den där tjejen på bilden är supersöt. Hon skulle definitivt fått tio poäng (full pott) på min hemliga pojklista.Men jag skulle aldrig vågat tilltala henne. Kram Bosse Blyger.

Prinsessorna på Bellevue sa...

Bosse, Bosse, Bosse...
Du är ju såå himla gullig... :) Och jag är verkligen världens världens snällaste, så det hade du visst.... ;)
Idag t ex är jag nitton, och igår trettiotvå... :) :)

Kram
Petronella