Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

torsdag 27 mars 2014

Hålögda och taniga föräldrar och fantastiska simmarbarn...

Godkväll!

Fannys klass tog guld i lagsimmet!

Det är inte klokt vad ansträngande och knogigt det är att sitta med en träsmaksrumpa på en stol i en tropisk simhall i över fyra timmar med en knorrande och utsvulten mage och när man i princip är så törstig att man skulle kunna sluka hela bassängen i en enda klunk och det är inte klokt vad föräldrar kan se hålögda och taniga ut efter att ha hejat och klappat händerna timme ut och timme in och börjar yra om pizzor och allt möjligt.

Och det är inte klokt vad roligt det var att se alla duktiga barn i Skolsimmet ikväll och sedan sladda in i soffan med en tallrik mat i den ena handen och en påse Tortillachips i den andra och varva alltihopa med Geishachoklad.

Helt okej.

Faktiskt.


Kram


6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker att du borde också fått en guldmedalj. Eller så får Fanny dela sin med dig. :) Din beskrivning av att sitta i en simhall som påklädd är både roligt skriven och så sann. Petronella! Vad kallar du din kost-taktik för? Har den något häftigt namn eller någon konstig sifferkombination? :) Jag tycker du ska ta patent på den.
Helgkram Bosse

Prinsessorna på Bellevue sa...

Eller hur, Bosse… Var är min liksom????? :)
Patent, var nog ingen dålig idé och fredagskram på dig!!!!

Petronella

Lena sa...

Gratttis till lilla damen till guldet!

Ha en fin kväll!

Kram Lena

CreandoPhoto sa...

Phu, jag kan ana. Jag tillbringade många timmar vid en pool när jag fotade häromsistens och himmel vad slut jag blev av det! :)

Jennica... sa...

Hahahaha! Jaaa...vad gör man inte för sina barn! :)
Ha en fin helg!!
Kram Jennica

Hanna sa...

Ha en fortsatt fin lördagskväll
Hanna