Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

torsdag 21 november 2013

Rockborgen och sjön där husen speglar sig i...

Godmorgon!

Chockad!

Vi sitter lite molokna och tysta i bilen och månen följer oss och vi har precis lämnat Europavägar och neonljus och kramat adjö till stora flickan och lämnat tusen förmaningar om att vara rädd om sig, när du sätter på radion och säger att den där låten har du dansat tryckare till hur många gånger som helst. Jag skrattar och säger att det har du inte alls, för Irene Cara sjunger bara lite lugnt i början och att du blandar ihop. Du skrattar också och så börjar vi prata om Fame och jag säger att min absoluta favorit var Bruno och du undrar om inte han var lite i töntigaste laget och jag försvarar den snälle pianospelaren med det vackra håret och när vi närmar oss sjön där husen speglar sig och staden där hemtrevligt vardagsrumljus flödar, så börjar vi prata näbbstövlar och dansgolv och att jag gick på "Onsdis" när jag gick på mellanstadiet och att det var disco på onsdagar i gamla Rockborgen och så blir vi lite nostalgiska och jag säger att jag kommer ihåg att en kille moonade en gång där och så skrattar vi båda högt när vi kommer på att detta måste ha gjort djupt intryck på mig.

- Ja, du ser, säger jag. 

Jag har knappt hämtat mig från chocken än.


Kram


10 kommentarer:

dianasdrömmar sa...

Haha, underbart härliga minnen kram Diana

årstidens bästa sa...

Alltså du är bara alldeles alldeles underbar i dina ord och hela du oxå förstås!

Godmorgon.

Stor kram.
Linda

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Tiden går fort när man pratar gamla minnen, bra i bilen. Och Fame var en favoritfilm.
Kramar
AnnaMaria

Anonym sa...

Hihi Underbart hoppas du hämtat dig från chocken ...
/Kram <3

Ekenäsliv sa...

Ha ha ha, vilken underbar liten historia.
Nä en sån chock tar tid att hämta sig ifrån;-)
Kram Anna

Malin - stjärnflocka sa...

Haha!!! Näbbstövlar, det hade jag glömt bort! Dom var ju assnygga...eller?
Kram

Krönikören sa...

Nostalgitrippar är mysiga. Det är så lustigt att ju mer man pratar om något, desto mer kommer man ihåg. Som man alldeles nyss helt hade glömt. Ja, inte moonande killar förstås.

Home2tiny sa...

Ja Fame var en riktig favoritfilm och jag drömde nog mest om att få dansa runt i benvärmare o se sådär cool ut som de gjorde då. Härliga minnen o näbbstövlar vill jag nog helst glömma. Kramisar Tina

Browneyedgirl sa...

Härligt inlägg =) Du skriver så otroligt bra....
Härliga minnen, kram fina och ha en toppen dag <3

Solglittret sa...

Hihih visst är det härligt att man har sina minnen!
Tack för alla dina underbara inlägg som både värmer och glädjer :)
Önskar dig och de dina en fin helg
Kram Lollo