Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

söndag 1 september 2013

Vi vet aldrig när vi får dansa igen...

Godkväll!


Regnet stod som spön i backen och himlen var mörk och luften var ljum, den där sista sensommarkvällen i augusti. Och fast vi inte hade några tårar att dansa bort, så hade vi vansinnigt roligt och dansade i många timmar och halva natten och hade galet trötta fötter och discoglitter i håret. Och många flabb och skratt i magen. Och danslycka i bröstet. Och John de Sohn viftade och vevade med armarna och guldglitter singlade ner över oss. Och vi tänkte. Jaha. Nu är det så. Nu är det DJ:s som är artisterna och stjärnorna.

När det var dags att ställa sig i garderobskön och vi var helt slut och gäspiga och toktrötta och benen kraftlösa och fötterna dävna och matta, tog min kära vän mig i armen och drog iväg mig ur kön och sade:

- Kom! Vi vet aldrig när vi får dansa igen...

Klok hon är.

Min kära vän.



Kram

11 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Härligt med en rolig danskväll då och då .Ja det lever man gott på ett tag .Ha en skön kväll fina du .Kram Rita

Anonym sa...

Mycket klok kär vän........
/Kram Annmi

Hanna sa...

Låter roligt.
Ha en fin kväll.
HAnna

My everyday life sa...

Ja det är underbart att få dansa loss ibland. Jag gjorde det igår och det var så kul! Kram Nina

Villa Frejas bokblogg sa...

Dansa som är så underbart härligt. Kram.

Ekenäsliv sa...

Ha ha ha, UUUUNderbart!!! Hoppas ni har härligt trötta fötter idag då;-)
Kram Anna

Annas röda stol sa...

Wow så kul!!! Kram Anna

Välkommen Hem! sa...

Så då har du också haft en dansant helg min vän! Själv är man lite seg efter inte mindre än två fester denna helg. Puh!
KRAM Judita

Charlie sa ... sa...

Härligt! jag skulle behöva dansa så där....det var alltför länge sedan!

KRAM och ha en jättefin vecka!

Lotta

Lena - gott för själen sa...

Man måste passa på att dansa när man har chansen! Jag kan dansa i timmar en hel kväll! Älskar't!

Kram Lena

dianasdrömmar sa...

älskar att dansa härligt med en danskväll kram Diana