Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

söndag 29 september 2013

När det är bedövande vackert och himla läskigt på samma gång...

Godkväll!


Nästan bedövande tappaandanvackert var det i septemberskogen idag när skidsugna flickor på F besökte skidbacken i Norberg tillsammans med Högby Alpina och Filippa höll sin mamma hårt, hårt i handen när vi gick på smala stigar med platta skogsmöss och bland bråddjupa gruvhål och hisnande stup och svindlande broar och gula löv och mörka tunnlar och spännande spökorter och såg simmande ormar i läskiga och läbbiga och samtidigt den storslagna och vackra Blå Grottan.

Felicia och Fanny höll inte sin ravinhariga mamma i handen. De sprang modigt och oförskräckt bland höga ormbunkar och fasligt och förskräckligt nära gruvstaket och fort, fort nerför branta och steniga slingervägar.

Visade ingen hänsyn alls till den stackars mamman. Med hjärtat i halsgropen för svarta avgrunder och branta rysliga djup.

Men med korvar i magen och en massa kojbyggande och halva skogen i tofsarna.

Så var flickorna nöjda.

Och grunnade.

När den där snön ska dimpa ner egentligen.


Kram




8 kommentarer:

Anonym sa...

Ljuvligt vackert men jag förstår mammsens förskräckelse...
/Natti Natti Kram

Villa Björkenäs Backen sa...

Härligt att få en skogsytflykt :)
Mysigt tillsammans men kan tänka mig att du var rädd....det skuloe jag med.
Härliga bilder. Så fina tjejer !

God natt och ha en god dag imorrn! Kram från mig

Hanna sa...

Ha en fin vecka.
Kram
Hanna

Ekenäsliv sa...

Vilken härlig utflykt!!
Läste ditt inlägg om nån du mist... Jag beklagar verkligen.
Sköt om dig och ha en fin vecka nu, så här i början av oktober.
Kram Anna

Vardag och flärd sa...

Underbart vackra bilder, jag njuter! Njuter också av din beskrivning, jag minns när barnen var små och vi gick i skogen och hittade på sagor om stubbar och kottar osv, nu har jag börjat berätta för mitt lilla barnbarn och det är så spännande.
Ha en fin dag!
Kramar Eva

Blommiga Rutan sa...

Hej!

Vilken härlig utflykt! Men, förstår att du hade hjärtat i halsgropen!

Tack för din fina kommentar om bröllopet

Kramar Anncathrine

Mittgodastefinaste sa...

Jag är också livrädd när barn vinglar och far vid kanter och i träd och överallt. (Kan det vara så att jag har valt lite fel jobb kanske!!)

Kram Jenny

Annas röda stol sa...

Så fina bilder! Oh ja det fanns stunder när man var lite extra skakis. Kram Anna