Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

onsdag 15 maj 2013

Sköna maj och loppistider...

Godkväll!

Helgens loppisfynd...

Sent omsider och äntligen är det sköna maj och loppistider igen och det gör mig himla lycklig och glad. Dock så snöar jag gärna in på samma saker hela tiden, så snart blir det nog till att öppna Café Bellevue i trädgården för det är helt omöjligt, orimligt och otänkbart att gå förbi vackra koppar och sirliga kaffekannor och gräddsnipor och ljusstakar. 

Till vissas förtret härhemma.

Fast det är inte klokt vad man hittar på fina saker.

Som liksom bara måste få flytta hem.


Kram


11 kommentarer:

Gamla Posthuset sa...

Ja tänk vad mycket fint man kan fynda nu när loppisarna är igång igen. Jag är förtjust i småtallrikar med olika motiv samt tavlor i alla möjliga stilar. Jag har alldeles för många men en dag så kanske jag kan ha en vernissage? fniss

Ha det bäst!
Kraam

Mittgodastefinaste sa...

Nu blev jag så suuuugen, har inte haft turen att hamna på en enda loppis ännu! Bästa bästa sommarsysselsättningen!

Hoppas att allt är bra Petronella!

Kram Jenny

Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma sa...

Loppis är kul att fynda på. Är lite dålig att gå på det bara. Blir mest kläd- och leksaksloppisar.
Fina barn du har och vilket otrolig fint hus ni byggt.

Tänkte fråga om lite hjälp. Jag och min dotter kan vinna en resa till Legoland. Det skulle betyda så mycket om du ville rösta på oss och hjälpa oss vinna. Vi behöver vara inom de 10 första placeringarna. Du röstar här: http://bloggbussen.bloggportalen.se/top-list på Lottizdays Fotograferande fyrabarnsmamma genom att klick på +1 till höger om vårat namn. Har även skrivit inlägg i min blogg där man kan rösta via http://lottizdays.blogg.se/2013/may/deppade-ihop-gjorde-det-jag-behovde-och-nu-maste-jag-ta-till-fight-2.html Det skulle betyda oerhört mycket om du vill hjälpa oss och gärna be de i din närhet att rösta. Röstningen pågår till 16 maj kl. 23.59. Tack på förhand.

Queen of Kammebornia sa...

Jag känner igen mig! Vissa saker går bara inte att låta bli! Kram!!!

Anonym sa...

Som bara måste flytta hem. Så där lät min svärmor som älskade att göra fynd på loppisar och auktioner. Inte konstigt att vi kunde öppna ett porslinsmuseum så småningom.
Ha en fin kväll.
Kram Bosse

Unknown sa...

Visst är det så, vissa saker går bara inte att lämna kvar där på borden då de skriker efter en ;).
Fast jag har iår bestämt mig att storrensa istället för att skaffa mera (hur det nu ska gå för en hamster som mig).
Ha de gott, kram Ing-Britt

Lantligt i smultronbacken sa...

Hoppla hoppla vad du loppisfyndar då. Här har jag inte varit på loppis på evigheter känns det som. Det måste ha hänt nåt väldigt konstigt med mig men jag har helt tappat intresset för det. Man kanske ha fått för mycket ett tag. Får hoppas det så det vänder kanske:)

Kram Teres

Unknown sa...

Hej fina du,
gud jag hinner inte riktigt med här i bloggvärlden, har ju missat huuur mycket som helst hos dig!!
Finfina loppisfynd, klart du inte kunde motstå ;).Har en liknande kanna faktiskt, den måste jag rota fram =)

Sov gott, natti!
Catta

Villa Björkenäs Backen sa...

God natt !

Det är ju så kul med Loppisar och visst hamnar man lite i samma saker.
Fina var dom och värför inte slåmtill och öppna ett Cafe ? :)

Ha en fin dag imorrn och sov så sött ! Kram från Mig

Marie maräng sa...

Jag är precis likadan... hemma undrar man hur många mått och kannor ska du ha egentligen. Och inte tala om byster och figuriner i vitt som mina tjejer inte alls gillar.

Man är som man är ;)

Din kanna var verkligen fin!

Önskar dig en fin fin torsdag!
Kram Marie

årstidens bästa sa...

Älskar loppisar... A och jag ska till Tällberg i helgen och där hoppas jag att vi springer på hur många loppisar som helst...

Kram
Linda