Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

torsdag 11 april 2013

Vintertjurig och snötrött...


Godkväll!

Solen skiner dock vareviga dag och när man står innanför fönstren, så värmer det så himla gott och man tinar liksom upp litegranna....

Med en dåres envishet envisas jag att det är vår, och har hängt undan de flesta termobyxor och tjocka bylsiga jackor. Men fryser gör jag, så in i märgen och så in i bängen och jag såg nyss, med hakan nere vid bröstet, att det ska bli snö i helgen. Chockad och snötrött.

Det blir väl att krypa till korset och ta fram tjockjackor och vinterstövlar igen.

Fast jag är lite vintertjurig nu.

Så det är inte säkert.


Kram

10 kommentarer:

Teresa sa...

Jag är så vintertjurig att jag trotsar kylan, går i alldeles för tunna kläder och försöker övertyga klimatet om att det faktiskt är VÅR (=varmt) nu! Och inte tusan kommer det väl så mycket snö så stövlarna behövs, eller?

Kram

Prinsessorna på Bellevue sa...

Tur att det finns fler vintertjuriga människor! Nej, det tror inte jag heller och skulle det bli det så kör vi lågskor i alla fall... Bara för att att vi är så himla tjuriga.... Deal?

Kraam

Hemma på Sjuan sa...

På söndag blir du glad igen! DÅ kommer värmen och vinterjackorna kan hängas in ;) kramis Suss

Home Bohemia sa...

Jag har fått mig några goa skratt när jag kikat runt här en stund:) Mysig blogg du har /Kram maria

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Hej!
Lite varmare ska de bli på Söndag där vi bor i alla fall.
Söt himmelsäng till prinsessan.
Sedan vill jag tacka för din snälla kommentar.
Ha en fin helg!
kram Anette

Solglittret sa...

Ja det var fyndiga och passande ord för vad man känner denna vår....men snart så....de har lovat bättring på väderfronten :)
Hoppas du får en fin helg vännen
Kram Lollo

årstidens bästa sa...

Jag är oxå vintertjurig!

Kram
Linda

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Jag är också trött på vintern nu, vill verkligen ha sol o värme...¨men vi är på god väg, snart så smäller det väl bara till :)
Hoppas, hoppas.
Ha en mysig fredag.
Stor kram
Jessica

Anonym sa...

Det är helt okej att vara vintertjurig vid denna tid på året. Själv har jag varit skånsk dimtjurig. Men nu har jag tittat på duktiga dansare och tjurat färdigt. :)
Kram Bosse

Blommiga Rutan sa...

Här har det regnat idag och det tycker jag är toppen för då regnar ju all snö bort!
Nej, nu hoppas vi på lite värme till nästa vecka, eller hur!?

Trevlig helg
Kram Anncathrine