Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

fredag 26 april 2013

Ungefär som kuvertet runt det fina brevet...

Godmorgon!

Filippa och Felicia på skolans korvgrillning igår...

Det är liksom lite som ha blivit körd genom en mangel när man varit på en begravning och man är inte riktigt människa på hela dagen. Det är ju så otroligt ledsamt och vi led med gode vän som som blivit ensam efter så många år och när vi såg det vackra kolorerade gamla filmstjärnekortet och hennes fina minnessaker på kistan så var det som att slita ut hjärtat. Precis så. Jag tänker ungefär som att kroppen är kuvertet runt det fina brevet. Kroppen är bara skalet, medan själen är någon annanstans. Och att vi möts igen. Sedan. När det är dags.

På kvällen anordnade skolan mysig korvgrillning och tipspromenad och det var en sagolikt vacker kväll, förutom att den lite väl optimistiska mamman och pappan hade klätt sig lite väl vårtunt och var som isbitar när de kom hem. Hjälpte inte riktigt att de fick jaga runt efter en skrattande livsfarlig och upptäcktssugen liten Floriskorv som på supersnabba små illerben envisades med att springa i full fart nerför branta farofyllda asfaltsbackar.

Idag får vi krama Storkorven igen och barnen längtar.

Och korvföräldrarna såklart.

Sedan har jag ett viktigt uppdrag idag. Kanske ett av mina allra viktigaste.

Någonsin.


Kram

Snabb liten Floriskorv, som vi fick jaga efter hela tiden och som trodde på fullt allvar att hon kunde visst vara med de stora barnen och spela fotboll...

6 kommentarer:

VisaLiza sa...

Man blir onekligen tagen av stundens allvar på en begravning. Följde med min mamma på en begravning för några år sedan där jag inte kände den som begravdes. Det var omöjligt att inte bli berörd på djupet. Förstår att det blev en tung dag för er. Kramar Liza

Solglittret sa...

Ja visst är det tungt ibland....mycket gick i sorgens tecken hos oss också igår!

Tur vi har (även jag) lilla söta Floriskorven att glädja oss åt...hihi..
Barnen, de tar ner en på jorden minsann 100% närvaro krävs och inte tid till så mycket grubblande inte...tack o lov ;)

Ha nu en finfin helg
Kram Lollo

Lantligt i smultronbacken sa...

Vad spännande med viktigt uppdrag. Lycka till från mig

trevlig helg

Kram Teres

Unknown sa...

Nu har jag missat så där mycket igen! Först och främst vill jag ge dig en stor varm tröstande kram i sorgen, alltid jobbigt när folk går bort, och begravningar är aldrig lätta..

Men gud vad härligt med en liten mamma på rymmen, ni ser ut att ha haft det så himlans mysigt, du och stora fina dottern =) Vilken lycka för henne att ha goa mamman för sig själv lite granna.

Ha en riktigt mysig fredag kära du!
Kram Catta

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Ja begravningar där går det åt mkt energi..det är som du säger.. man är inte människa på hela dagen !

Ni verkar haft en mysig grillkväll iaf..sötaste korvfamiljen !!!!

Kraaaam

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Ja det är hemskt när man saknar någon så och det gör ju så ont i hjärtat verkligen! Tung dag så klart och måste ju få vara så.
Tur lilla florisen höll er varma på kvällen iallafall tycker jag :) hon e ju bara för härlig hihi.
Ha det så fint nu, tänker på er.
Kram Jennie