Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

tisdag 30 april 2013

Äntligen Valborg!

Godmorgon!


Äntligen är det dags! Idag firar vi in våren och får äntligen sjunga "Vintern rasar uti våra fjällar" och vi får bli lite smått eldblinda och känna brasvärmen mot våra kinder och bli lite geggig om skorna och ha magarna fulla med grillade korvar och festis och vi får hålla för öronen när det stora vårfyrverkeriet smäller av och lyser upp hela aprilhimlen, denna månadens allra sista dag.

Och vi kommer få se eldshow, lyssna på vackert vårtal och bli lite Valborgnostalgiska och vi kommer få lyssna på Fideli, Joel och Simon.

Kom och fira in våren med oss i Västanfors!


Kram

9 kommentarer:

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Låter som en underbar afton :)
Vi kommer också fira och sjunga in våren vid brasan!
Ha en underbar Valborg o stor kram
Jessica

Anonym sa...

Jamen jag tror du prickat in allt som ingår i valborgfirandet.
Ha det nu helt super roligt och mysigt.
kram
AC

Anonym sa...

Ha det så mysigt. Här ska vi dela på oss.
Kram Bosse

Anonym sa...

Självklart kommer vi! Den här kvällen får man inte missa...

Kram
Anna en gata bort

Prinsessorna på Bellevue sa...

Kuul Anna! Då ses vi! Kraam

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Hejsan.
Låter som en alldeles underbar valborg som ni ska fira in:)
Ha det så fint ikväll nu.
Kramar Jennie

På Selmas gata sa...

Precis så vill jag också fira valborg! Så var det när jag växte upp, då samlades man runt elden, sjöng, grillade korv och fikade och barnen sprang runt... här nere är ju påskbrasorna nästan större, märklig företeelse ju:) Vi skulle ha traskat iväg en sväng idag men Peter kom hem så sent och då var vi trötta och hungriga, så nääää:-)

Jag vill hälsa dig välkommen till bloggens första tävling med ett pris jag tror du kan gilla. Inga krångliga regler heller.

http://selmasgata.blogspot.se/2013/04/tavling-vinn-ett-vackert-set-fran.html

Det finns två priser och är än så länge så få som deltar att jag nästan skäms:-( Så nu raggar jag hos "gamla bloggbekanta":)

Sov så gott nu, det ska jag göra strax- det blir lite tokigt med balansen när det plötsligt är onsdag och röd dag. Fast max är övertygad om att det blir lördagsgodis imon eftersom han är ledig och då brukar det betyda att det är lördag...:)

Många kramar/Tanja

Unknown sa...

Hoppas ni fick en så mysig valborg som du beskriver.
Här blev det tyvärr ingen brasa då jag känner mig ganska krasslig och inte ville stå i blåsten.
Men idag känns det betydligt varmare :).
Ha de gott, kram Ing-Britt

hemma hos lilla mej sa...

Hoppas att du fick en mysig valborg.Ha nu en skön 1:maj söta du .Kram Rita ♥