Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

söndag 25 november 2012

Ett innerligt tack och en vilja att förändra världen...

God förmiddag!

Idag vill jag rikta ett innerligt tack för de fina bloggerskor som har skickat utmärkelser till mig. Jag blir så himmelens glad och stolt att det finns de som vill läsa och det blir ju så roligt att fortsätta då. Min blogg är bara ett litet experiment, kan man säga, tänkte bara skriva ett litet tag för att se hur det gick, liksom. Jag har inte skrivit en enda fri rad sedan jag tog studenten och det är hundra år sedan. Nu har det plötsligen gått fyra månader, så jag fortsätter ett litet tag till. Ett steg i taget. Sen får vi se.

Jag tackar ödmjukast till dessa fina bloggerskor, som dessutom har skrivit så snälla saker om mig:


Dessa båda ovanstående skickade tillbaka mina utmärkelser från mig. Tack!


Tack snälla Pia och Frida!

Alla fyra skriver så fint och tänkvärt, så tusen tack till er, från mitt hjärta, för att ni förgyller min vardag! Det finns så många fina bloggar som förjtänar en utmärkelse, tycker det är så himla svårt och jobbigt att välja...

Filippa och Felicia står och väntar på tomtens kärra...

som ska ta med dem till Tomtebo...

Igår var småtjejerna och jag till Åvestbo julmarknad och vandrade runt bland tomtar, lingonkransar, hemgjord knäck, pepparkakskladdkakor, smarriga marmelader och syltburkar, julbockar och allt annat som hör den annalkande julen till. Sedan skulle Filippa på kalas så vi fick skynda oss hemåt. Då passade Felicia och jag på att mata änderna, vid kyrkan. Vi hade samlat ihop en hel papperspåse med utgånget bröd, så det tog sin lilla stund och Felicia tyckte det var så kul. Sedan tillbringade de kvällen hos mormor och morfar och spelade spel. Förmodligen fick de kramas lite också.

Den lilla Floriskorven var varm som en bakugn på kvällen, med vid gott mod ändå. När vi satt och tittade på "Så mycket bättre", så busade Felicia med sin lillasyster. Den lilla korven har aldrig skrattat så högt och hjärtligt. Någonsin. Hon skrek rakt ut, varje gång Lillfisan slängde med en liten vit kanin. Varje gång den lilla korven skrattade så där innerligt och glatt, så rann tårarna på mamman och pappan. För det såg så roligt ut och det gjorde så gott i hjärtat.

Vi avslutade kvällen med filmen, Evan den allsmäktige. Handlar om en man som vill förändra världen. Det vill vi väl alla, eller hur? En komedi, men ändå med tänkvärda ord på slutet där Gud förklarar hur det ska gå till:

- One act of random kindness, at a time.
 (En slumpmässig och vänlig gest, i taget)

Ja, vi kan väl börja där.


Kram






12 kommentarer:

Hemkära Hanna sa...

Vad roligt med utmärkelser! Det förtjänar du med din härliga blogg om härliga flickor. Julmarknad blir det för oss idag.

Anonym sa...

Grattis till utmärkelsen!! :D
När jag ser bilden på dina fina flickor tänker jag direkt på Madicken och Elisabet i Astrid Lindgren-sagan :) Sååå fint och idylliskt <3
Ha dé gott
Ann-Louisekram

Unknown sa...

Grattis!!

Så mysigt med julmarknad, ska gå på Hönö´s framöver :))
Vilka hår de har dina töser, så vackert!

Kika in hos mig imorgon, då blir det en liten utlottning :)

Kram Catta

årstidens bästa sa...

Grattis grattis vännen....

Vilken underbar story du bjuder på idag.
Kraaam
Linda

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis till dina awarder, dom är du väl värd. Spännande och få åka i tomtens kärra, fina foton på tjejerna.
Kramar
AnnaMaria

Lena - gott for sjalen sa...

Tack för din kommentar hos mig för ett tag sen. Nu har jag äntligen tagit mig tid att titta in hos dig. Vilken trevlig blogg du verkar ha. Så mycket kärlek som måste finnas under ert tak!

Skrattade när jag läste "200 meter långa armar". Känner igen det där med att passa på.

Ha en fin söndagkväll.

Kram Lena

Mittgodastefinaste sa...

Kära Petronella!

Nu har du en utmärkelse till att hämta hos mig!

Din blogg är helt underbar!

Kram Jenny

Queen of Kammebornia sa...

Gulledej!

Ekenäsliv sa...

Go kväll söta du!!!
Åhhhhh va rörd jag blir. Du är ju verkligen så gullig. Jag är så glad för att du skriver så fint om mig och det värmer så.
Du utstrålar verkligen sån värme ska du veta!
Må fint nu:-)
Kramar Anna

Browneyedgirl sa...

Grattis till fina ord och utmärkelser =) Är du värd.
Du har ju en så mysig blogg!
Lämnar en varm kram och önskar dig en mysig dag!

frk. Frida Fortissima sa...

Tack fina du för all din värme!
Stora kramen,
Frida

Linda sa...

Men?!
Jag trodde att din blogg hade funnits längre. Vet inte varför jag trodde det egentligen. :)
Själv har jag bara funnits sedan i slutet på juni i år så då är vi ganska nyfödda båda två. :)

Kram Linda