Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

tisdag 7 augusti 2012

Ut på luffen... med ett litet knyte på en pinne...

Godnatt, visserligen sover väl alla normala människor nu, men...

Jag begav mig ut i i världen. Vandrade genom land efter land. Reste över böljande hav, besegrade de högsta utav berg och gick långsamt på slingrande grusvägar...

Jag bar ett litet knyte på min späda axel, ett rutigt slitet tyg som var omsorgsfullt knutet på en knotig pinne. Jag såg mig om i världen, jag var på luffen...

Vädret var vackert, ibland var himlen svart och havet skummande hotfullt... Men jag knotade oförtrutet vidare, vidare för att komma hem till min lilla familj... En familj som längtade så efter sin lilla modiga mamma, som var ute på äventyr... Tålmodigt väntade de nere i jordkulan...ja, jag vet, det där sista lät lite väl... men så var det...

Jag samlade frenetiskt och med stort tålamod in små skott från användbara växter, frön från buskar och träd och stoppade allt mycket ordentligt, ner i mitt lilla rutiga knyte.


Felicias små knubbiga, rara bebisfossingar får väl symbolisera min vandring och längtan, ut i världen...

Jag lärde mig sköta Sorbonne-kor (har aldrig hört talats om), och gick på mina nötta fotsulor, på små slingrande vägar hemåt... visslandes...

Jag kände mig modig och stark! Jag var vacker och ....ZIIEP... och där vaknade jag...

Kl var 03.08 och Flora tyckte det var dags för amning.

Hm, vad betyder nu allt detta? Ska jag lämna allt, för ett tag, och flytta till New York, bli lite bohemisk och svår... Har jag en inre längtan att flytta ut på landet och börja odla, bli lite "back to earth"... Eller är det ett uttryck för min omsorg, om min lilla familj? Kanske har det, helt enkelt, med att göra att vi fyllde på skafferiet, i går kväll... 

Inte en aning, det tål att funderas på. Men kanske skulle man bege sig ut på luffen ibland, eller nej, just det, kanske inte...

Kram

5 kommentarer:

Familjen R sa...

Hej!

Vilken härlig blogg och så söta barn med så Fiffiga namn Kul att ha ett "tema" med namnen.
Supersöta bebis fötter oxo,vilket påminner mig om att jag måste fota min sötings fossingar innan de blir stora =)

H/Malin

Lilla gårdshuset sa...

Haha vilket härligt inlägg *ler*.
Ja ibland undrar man vad drömmarna kommer ifrån och vad de betyder....

Ha en fin dag vad du nu hittar på *blink*.

Kramis/Heléne

Prinsessorna på Bellevue sa...

Tusen tack för era söta hälsningar! Så fort jag får en minut över ska jag kika in hos er, det lovar jag!
Men nu är det LUNCHTIME!

Stoor kram till er båda!

Petronella

hemma hos lilla mej sa...

Vilket himla härligt inlägg.Undra vad man drömmer egentligen och vad det betyder?Ha en mysig kväll rara du .Kramar Rita ♥

Prinsessorna på Bellevue sa...

Tack Rita... ja, det kan man verkligen undra... Ha en mysig kväll, du med!

Kram
Petronella