Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

tisdag 7 augusti 2012

Tänk om hon är en bortbyting?

Goddag!

Igår vid simhallen, satt jag och tittade på mina barn i bassängen medan de plaskade runt, och tanken slog mig. Tänk om hon är en bortbyting?

Filippa har snarare brunt hår och alla de andra flickorna har ganska ljust hår, Filippa är liksom mörkare i blicken och så fort hon sticker ut näsan utanför dörren, så blir hon brun som en pepparkaka! Fusk, tycker de andra, såklart!

Till saken hör att Filippa är en riktig liten inneråtta, som helst jämt vill vara inne och mysa under täcket. Henne får man liksom nästan sparka ut mellan jämna mellanrum, för att hon ska få lite frisk luft. - "Jo, du förstår mamma, man blir så här brun när man ligger mycket under täcket", förklarade hon för mig, lillgammalt, som om det var den självklaraste sak i världen...

När jag tänker rationellt så vet jag ju att hon fick sitt lilla plastarmband, direkt efter förlossningen, precis som jag fick. Dessutom så lämnade hon aldrig min sida efter det... Nu har vi fått höra att hon är väldigt lik farmor som liten, så det är väl därför... men ändå...


Ja, det var sådana tankar som for genom en slutkörd och sönderstressad mamma vid simmis igår, medan hon satt på en vindpinad bänk och dinglade med de rosableka benen...

Kram


2 kommentarer:

Anna Stenberg sa...

Vilken underbar blogg du har om ditt underbara liv, hem och fina flickor! Kram Anna

Prinsessorna på Bellevue sa...

Men tusen tack, söta du!
Vad glad jag blir!

Kram
Petronella