Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

fredag 3 augusti 2012

Snälla, snälla diskmaskin...


God afton!

Åh, vad jag önskade att min diskmaskin kunde fungera igen... Tyvärr blir det nog till att åka och köpa en ny. Jag är inte så himla bortskämd med diskmaskin, eftersom jag bara har haft det från att vi flyttade till vårt hus. Före det hade jag ju fem barn och ingen diskmaskin i lägenheten och det gick ju det också... Men efter 3 år och och 10 månader så är vi de bästa vänner och träffas många gånger per dag...

Idag har det blivit en promenix och lite shopping till barnen. Sedan blev det en sväng till Avesta och lite mer shopping till barnen. 

Tjejerna har idag också fått den största sugoläsk de någonsin har sett. Jag hade i stark saft i vanliga små plastpåsar, ca en halvliter, och sedan fick de vara i frysen i nästan två dygn innan de var klara. Behöver jag säga att isglassen räckte länge...

Tror nog att det får bli hämtpizza ikväll, måste bara diska lite först...

Kram


Liten goding!

Sedan så har vi såklart busat idag....

och pussats en hel del...

I morse blev det hallonpaj på trappen... LCHF? Nja, inte direkt... Men gott var det!

2 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Ja diskmaskin är ju bara så himla bekvämt och bra att ha.Inte skoj när man har blivit van att slippa diska.Det tar ju en stund när man är många att diska för hand.Vad gott det ser ut med paj .Låter gott med pizza också.Bara så himla fina svartvita bilder på dej och Flora.Ha nu en skön och mysig lördag söta du .Solskenskramar Rita ♥

Prinsessorna på Bellevue sa...

Ja, det är ju det att det tar sån himla lång tid....
Både pajen och pizzan var goda! Tack söta du, du är så snäll. Jag får önska dig en mysig söndag istället, då lördagen snart är slut!
Kram
Petronella