Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

måndag 6 augusti 2012

Det flyger malar i skafferiet...

Godafton, denna sena kväll!

Att jag har låtit det gått så långt! Men det är snabbt gjort vill jag lova, med en hel hög med hungriga ungar... När det var 20 minuter innan vår närbelägna matbutik skulle stängas ikväll, så slängde sig N och jag iväg med bilen för att fylla på förråden, för det var nästan som att det flög malar i skafferiet.

Det var nämligen nästan helt tomt. Det fanns inte ens en knäckebrödsskiva... I kylskåpet var mjölken slut och maten i frysen var också uppäten. Det blev taberas på resterna till kvällsmaten. Alla åt olika rätter, men det går ju det också...

Nu är det äntligen påfyllt. För 15 min senare ångade vi ut från matbutiken, helt svettiga, kånkandes på fyra megapapperskassar och 952 kr fattigare.

När vi kom hem satt barnen runt köksbordet, storögda, likt familjen i Karl Bertil Jonssons julafton...
Ni vet, där barnen leker med servettringarna av japanskt päronträ.... 

-Vad väntar ni på, då? Barnen unisont: MAAAAAT!


Mitt Pippi-skåp...

Så nu har det festats på O´boy med jordgubbssmak, tänk att det finns, och färska baguetter. Det resulterade i alla fall i proppmätta och glada barn, som nu ligger och snarkar i sina sängar...

...och jag borde väl snart göra detsamma...

Kram

6 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Härligt..jag behöver fylla på skafferiet jag också, ska handla i morron..
Såå fint pippi skåp du har..
Kraaam Anette

Prinsessorna på Bellevue sa...

Tack snälla, gulliga du! Det kommer från Uppsala, från ett hus som låg vid Vaksala torg, som revs för några år sedan. Huset var byggt 1888. Jag gillar det jättemycket och det rymmer HUR mycket som helst. Nere till vänster har vi vedlår...

Stoor kraam
Petronella

VillaVisheten sa...

Hittade hit som på ett litet bananskal:)
Så tomt kan det eka i skafferiet och kylskåpet här hemma också ibland;)

Återkommer absolut till din fina blogg!
må så gott.
Kram Lina

Prinsessorna på Bellevue sa...

Vad roligt, Lina! Du är såå välkommen tillbaka, jättekul att du hittade hit!

Stoor kraam
Petronella

hemma hos lilla mej sa...

Här behövs det också handlas.Går åt mycket nu när det är sommar .Men bara så skönt när det är gjort,Vad fint pippi skåp du har .Ha en fin tisdag söta du .Kramar Rita ♥

Prinsessorna på Bellevue sa...

Ja, vet... Allt har liksom en försvinnande åtgång! Kul att du gillar mitt skåp. Får visa lite mer av det, en annan gång. Ha en fin tisdag, du med!

Stoor kraam
Petronella