Inredning, Husbygge, Härliga barn, Ånglar, Drömmar och Trädgård

Inredning, Husbygge, Härliga barn, Änglar, Bullar, Pelargoner, Drömmar och Trädgård

måndag 16 juli 2012

Hur gick det här till egentligen?

I maj månad 2012 ringde en journalist hem till oss och ville komma och göra ett reportage ang. vårt hus. Det finns en spännande historia kring huset och vi har själva monterat ner det, frånsett timmerstommen som vi hade hjälp med, och flyttat huset till vår lilla stad.


Västmanlands Nyheter 24 maj 2012


 Vi var lite tveksamma först, men det blev ett jättefint reportage och var väldigt trevligt skrivet. Några veckor senare så ringde en annan journalist hem till oss, supertrevliga Katarina. Hon och hennes jätteduktiga fotograf, Anna Forslund, kom hem till oss i juni. Detta efter att vi först tänkte ställa in besöket. Vi hade otroligt mycket omkring oss just då, samtidigt som man kände att det kanske inte var tillräckligt fint, eftersom huset till stora delar inte är klart än och det är massor kvar att göra. 


                                        

Vi ångrade oss dock i sista minuten och tur var väl det, då det blev ett sådant trevligt och givande möte. Anna Forslund, som har den otroligt fina bloggen, vitarosorochforgatmigej.blogspot.se, uppmuntrade mig att själv skaffa blogg. Denna tanke hade aldrig slagit mig! Jag har ju i flera år själv tittat runt på mina favoritbloggar och det har alltid gett mig så mycket energi och inspiration. 
Inte kan väl jag? Skulle någon ens vara intresserad att läsa?


Nyutslagen regnvåt ros


Nu har jag i alla fall bestämt mig att köra igång! Jag ska sluta upp med att hela tiden fokusera på det som inte är klart och det man inte hunnit med. Det är så himla lätt att bli hemmablind och då ser man bara bristerna och det är ju så synd! Kan jag inspirera en enda person så blir jag glad! Jag kommer att tala om när nästa reportage kommer i tidningen, Expressens bilaga "Leva & bo". Det är Anna Forslund som tagit det fina kortet på vårt hus, som är i headern, Tack Anna!

Tack för att du tittade in till mig! Varmt välkommen tillbaka!

Kram Petronella


2 kommentarer:

Familjeniguildford sa...

Jag blev inspirerad! Tackar för fin läsning och underbara bilder.

Melanie

Prinsessorna på Bellevue sa...

Men vad roligt, Melanie! Vad glad jag blir!

Tusen tack, blir varm i hjärtat!

Kraaamar
Petronella